Reisvoorwaarden

De algemene voorwaarden van GoToo Travel

Leuk dat je met GoToo Travel op reis wilt. We gaan er alles aan doen om je verwachtingen waar te maken. Daarvoor is het belangrijk dat je weet wát je kunt verwachten bij ons. Dat staat onder meer in deze voorwaarden. We geven het toe: het is niet zo avontuurlijk als onze reizen. Maar het is wel handig dat je deze voorwaarden even goed doorleest. Door te reserveren, ga je namelijk akkoord met de inhoud. GoToo is aangesloten bij de ANVR (ANVR nummer 05751) en op iedere reservering zijn de ANVR Reizigersvoorwaarden dan ook van toepassing.

HET BOEKEN VAN JE REIS

Een reservering
Je kunt elke reis op deze website direct online reserveren of tijdens kantooruren telefonisch reserveren. Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, beschouwen we dit als een definitieve reservering.

Conform artikel 3.2. van de ANVR reisvoorwaarden dien je uiterlijk bij boeking van de reis eventuele bijzonderheden over je eigen lichamelijke en/of geestelijke toestand op te geven. GoToo Travel moet bij boeking kunnen beoordelen of deze bijzonderheden van invloed kunnen zijn op een goede uitvoering van de reis. Als je in deze informatieplicht tekort schiet dan kan dit tot gevolgen hebben dat wij jou uitsluiten van deelname aan de reis. Wij hebben het recht alle hiermee gemoeide kosten bij jou in rekening te brengen.

Calamiteitenfonds
GoToo Travel is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Alle reizen vallen daarom onder de garantie van het Calamiteitenfonds. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per reservering. Het Calamiteitenfonds dekt eventuele extra kosten die voortvloeien uit het aanpassen of afbreken van een reis als gevolg van natuurrampen of ernstige onrusten. Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan doordat een reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de door jou niet genoten reisdagen.

Collectieve Garantieregeling VZR Garant
GoToo Travel is ook aangesloten bij de Collectieve Garantieregeling van VZR Garant. Dat houdt in dat GoToo reizigers ervan verzekerd zijn dat het door hun vooruitbetaalde reisgeld door de VZR wordt terugbetaald als wij daartoe niet meer in staat zijn. Om die zekerheid te waarborgen betaal je op jouw reis een deelnemersbijdrage voor VZR van € 12,50.

Wil je zelf annuleren of wordt de reis door ons geannuleerd? Dan ben je toch de bijdrage verschuldigd. Een uitzondering hierop is als wij moeten annuleren doordat het minimum aantal deelnemers niet behaald is. Dan is de bijdrage niet verschuldigd (zie art. 4.3 ANVR Reisvoorwaarden voor pakketreizen in welke gevallen dit van toepassing is).


Boekingskosten
Je betaalt € 25 boekingskosten voor jouw reis.

De bevestiging van je reservering
Direct na je reservering krijg je een e-mail met de bevestiging. Heb je nog vragen of wensen? Aan het eind van het boekingsproces kun je die aangeven. Wij nemen dan zo snel mogelijk na de reservering telefonisch contact met je op om aanvullende gegevens en wensen met je door te nemen. Je kunt natuurlijk ook vooraf je vragen stellen. Stuur ons dan een e-mail naar hello@gotoo.nl, neem telefonisch contact op via 023-2340305 of stuur ons een bericht via WhatsApp.

Een reis ‘op aanvraag’ reserveren
Het kan gebeuren dat voor bepaalde onderdelen van jouw reis zoals een bepaalde hotel of een (binnenlandse)vlucht nog beschikbaarheid moeten worden aangevraagd bij het hotel of de luchtvaarmaatschappij. Je boekt je reis dan met de status “Last call”. Jouw reis is dan pas na bevestiging van die onderdelen 100% zeker. De aanvraag van de beschikbaarheid voor een accommodatie of een vlucht duurt 2 à 3 werkdagen.

Een reis op aanvraag (“Last call”) is niet vrijblijvend. Kunnen we inderdaad extra ruimte reserveren in het vliegtuig of in het hotel? Dan is jouw aanvraag akkoord en is de reis definitief volgens de ANVR Reizigersvoorwaarden. Het kan voorkomen dat er beschikbaarheid is, maar dat er een toeslag door bijvoorbeeld het hotel of de luchtvaartmaatschappij aan GoToo wordt gevraagd. 

We informeren je natuurlijk dan over deze toeslag. Vind je de toeslag te hoog en wil je afzien van je geboekte reis dan kan dat natuurlijk. Een boeking op aanvraag kun je wanneer er wél beschikbaarheid is voor de normale prijs tussentijds niet meer kosteloos annuleren. Wil je toch annuleren? Dan zijn onze annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Hoe gaat de betaling?
Na je reservering ontvang je via per e-mail een reserveringsbevestiging en factuur. De aanbetaling is 30% van de reissom inclusief de verzekeringen die je eventueel via GoToo hebt afgesloten. Het aanbetalingsbedrag vragen we je binnen 10 dagen na ontvangst van je reserveringsbevestiging over te maken. Jouw volledige reissom moet uiterlijk 6 weken voor vertrek aan GoToo betaald zijn. Voor de betaling ontvang je een aparte e-mail met een betalingslink (via iDEAL).

Als je last minute reserveert
Boek je binnen 6 weken voor aanvang van je reis, dan betaal je de totale reissom direct na de boekingsbevestiging.

Als je niet betaalt
We rekenen erop dat je op tijd betaalt. Zo niet, dan sturen we je een aanmaning. Is je betaling dan nog niet binnen? Dan hebben wij het recht de gereserveerde reis te annuleren en je van deelname uit te sluiten. In dat geval moeten we helaas annuleringskosten bij je in rekening brengen.

Speciale wensen en behoeften
Heb je speciale wensen tijdens je reis? Bijvoorbeeld een bepaalde ligging van de kamer? Of dieetwensen? We doen er alles aan om daarmee rekening te houden. Het aangeven van een voorkeur betekent niet automatisch dat deze is gegarandeerd. Je begrijpt dat we dat niet altijd helemaal zelf in de hand hebben. Ook wij zijn ter plekke afhankelijk van anderen. Geef in ieder geval aan welke voorkeuren je hebt. In de boekingsmodule is het mogelijk een voorkeur aan de boeking toe te voegen (in het opmerkingen veld).

TUSSEN BOEKEN EN VERTREK

Geldigheid paspoort en visum
Wanneer je met GoToo op reis gaat maak je een avontuurlijke reis. Een goede voorbereiding op je reis is onmisbaar. Wij verstrekken je de nodige informatie, maar als reiziger ben je verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten, waaronder een paspoort met voldoende geldigheidsduur, visum en inentingsbewijzen. Indien jouw reis vanwege het niet hebben van jouw juiste documenten niet of slechts gedeeltelijk uitgevoerd kan worden, zijn alle daaruit voortvloeiende kosten ook voor jouw eigen rekening.

Vaccinaties
Voor veel van onze reizen zijn vaccinaties nodig en in een aantal landen is ook malaria profylaxe aan te raden. Informeer jezelf goed voor je een reis boekt, boek op tijd en bereid je goed voor. Neem voor advies omtrent vaccinaties ALTIJD contact op met je huisarts, travelclinic, thuisvaccinatie.nl of de GGD. Informeer bij jouw ziektekostenverzekeraar of vaccinaties en eventuele malariapillen vergoed worden.

Verzekeringen
Iedere reiziger is verplicht een reisverzekering inclusief bijzondere sportendekking af te sluiten. Wij raden je tevens aan een annuleringsverzekering af te sluiten. Het afsluiten van een reisverzekering is noodzakelijk om financiële risico’s bij ziekte, ongeval, diefstal, verlies van jouw bagage of een ziekenhuisbezoek uit te sluiten. Om de juiste hulp te kunnen bieden in onvoorziene situaties is een goede reisverzekering noodzakelijk. Ga dus nooit onverzekerd op reis. GoToo werkt samen met de verzekeringsmaatschappij A.S.R.. Je kunt via ons zowel een reis als annuleringsverzekering afsluiten. Heb je elders een (doorlopende) reisverzekering afgesloten, dan vragen we je alle gegevens die nodig zijn voor jouw eventuele hulp- en dienstverlening voor het begin van de reis aan ons door te geven.

Wijziging van de reissom
GoToo Travel heeft het recht tot 20 dagen voor vertrek de reissom te verhogen. Waarom we dat moeten doen? Bijvoorbeeld doordat vervoers- en brandstofkosten tussentijds zijn gewijzigd, of belastingen, heffingen en wisselkoersen.

 

Uitsluiting van deelname
Het gebeurt eigenlijk nooit, maar het kan zijn dat we een deelnemer vóór vertrek moeten uitsluiten van deelname. Dat doen we alleen onder heel bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld omdat het gedrag van een boeker hiertoe aanleiding geeft. 

Na kennismaking met je groep van vertrekdatum wisselen
Wij organiseren een kennismaking om je reisgenoten op een leuke beter te leren kennen, bijvoorbeeld tijdens een cookingclass. Mocht je geen klik voelen met je reisgenoten dan heb je bij GoToo de mogelijkheid om je reis eenmalig naar een andere vertrekdatum te verplaatsen voor dezelfde reis. Je betaalt hier dan €100,- wijzigingskosten voor. Je kunt je reis dan verplaatsen naar een vertrekdatum die maximaal 6 maanden later is. 

Als er binnen 6 maanden geen nieuwe vertrekdatum is dan geldt dat je kunt verplaatsen naar de eerstvolgende vertrekdatum na die periode van 6 maanden. Wij rekenen dan steeds  vanaf de vertrekdatum van de het eerst door jou geboekte reis. De betaaltermijnen voor de door jouw verplaatste reis blijven gelijk aan de door jou het eerst geboekte reis. Dat betekent dat de volledige reissom 6 weken voor aanvang van de het eerst door jou geboekte reis betaald moet zijn.

Binnen 6 weken voor vertrek wijzigen of annuleren?
Als het om een kleine wijziging gaat zoals ruimbagage wijzigen of geboekte opties annuleren, dan betaal je hier wijzigingskosten voor. Dat kan tot 4 weken voor vertrek (indien mogelijk). Per wijziging betaal je € 25,- wijzigingskosten, maar we gaan hier coulant mee om.

Grotere wijzigingen zoals het veranderen van jouw reisbestemming, vervoer, reisduur of vertrekdatum is een (deel)annulering. Hierop zijn de ANVR Reisvoorwaarden van toepassing met de daarbij behorende percentages, afhankelijk van het tijdstip van wijzigen. Heb je een wijziging, neem dan contact op met onze afdeling Reizigerscontact voor de mogelijkheden. Wij maken een kostenberekening op basis waarvan jij kunt beslissen of je de reis wilt wijzigen.

Annuleren of wijzigen door GoToo Travel
Zijn er te weinig deelnemers voor de door jou geboekte reis? Dan kan het zijn dat we de reis moeten annuleren. Je ontvangt dan uiterlijk 2 weken voor jouw vertrekdatum bericht. We doen in dat geval natuurlijk ons uiterste best om je een gelijkwaardig alternatief aan te bieden, soms tegen een hogere of lagere prijs. 

Bij een lagere reisprijs krijg je uiteraard het verschil van ons terug. Bij een hogere reisprijs heb je dan zelf de keuze of je dat accepteert of niet. Heb je zelf al kosten gemaakt voor de reis? Dan kun je die helaas niet bij ons declareren. Het kan ook voorkomen dat een groep door late annuleringen (binnen 3 weken) voor vertrek kleiner wordt. In dat geval annuleren we je reis uiteraard niet.

 

Annuleren door jou 
Indien je door omstandigheden de reis moet annuleren, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:

Tot de 42ste dag: de aanbetaling
Vanaf de 42ste dag tot de 28ste dag: 35% van de reissom
Vanaf de 28ste dag tot de 21ste dag: 40% van de reissom
Vanaf de 21ste dag tot de 14de dag: 50% van de reissom
Vanaf de 14de dag tot de 5de dag: 75% van de reissom
Vanaf de 5de dag tot de vertrekdag: 90% van de reissom
Op de vertrekdag of later: de volledige reissom

Deze kostenberekening is gebaseerd op het aantal dagen vóór vertrek waarop je annuleert (bij annuleringen buiten kantooruren is de eerstvolgende werkdag bepalend). Naast het bovenstaande percentage van de reissom zullen eerder berekende reserverings- en eventuele wijzigingskosten gefactureerd blijven.

Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij ons geboekte vliegtickets. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor altijd 100%.

Indien je een reden hebt die binnen de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij valt en een annuleringsverzekering hebt afgesloten, zullen deze kosten in principe door de verzekeringsmaatschappij worden vergoed. Behalve de verzekeringspremie, deze wordt nooit door de verzekeringsmaatschappij vergoed. Wij raden iedereen aan om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de duur van de reis, de hoogte van de reissom en het tijdstip van boeking.

Wil je een gereserveerde reis door onvoorziene omstandigheden annuleren? Neem dan telefonisch contact met ons via 023-23403050 op of stuur een e-mail naar hello@gotoo.nl. Je kunt voor vragen over je annulering natuurlijk altijd eerst even contact opnemen met ons. Een annulering moet altijd per e-mail aan ons doorgegeven worden.

Als je een annuleringsverzekering via GoToo Travel hebt afgesloten
Heb je bij GoToo Travel een annuleringsverzekering afgesloten? Dan ontvang je van ons na annulering een annuleringsnota met bijbehorende kosten. Als je deze annuleringsnota hebt ontvangen, vul je via de website van de A.S.R. het online reisschade formulier in voor de reden van de annulering. De verdere afhandeling van de annulering verloopt via de A.S.R.

Eerder heen of terug vliegen
Voor de verre reizen is het soms mogelijk om op andere data te vliegen dan op de website vermeld staat. Als je dit wenst kunnen we dit voor je regelen. Hiervoor wordt €45,- aan jou in rekening gebracht.

 


TIJDENS DE REIS

Reisprogramma wijzigingen door onvoorziene omstandigheden
In overmacht situaties veroorzaakt door bijvoorbeeld wijzigingen in dienstregelingen, natuurrampen, politieke conflicten, mechanische pech en weersomstandigheden kunnen wijzigingen in het programma noodzakelijk zijn, of kan een reis zelfs komen te vervallen. Van wijzigingen voor de datum van vertrek word je direct op de hoogte gesteld. Wanneer door een overmacht situatie tijdens een reis wijzigingen optreden, wordt hierover met de reizigers overlegd. GoToo neemt uiteindelijk de beslissing en heeft het recht wijzigingen aan te brengen in de reisroute, (activiteiten) programma, dagindeling en zaken betreffende accommodatie en vervoer.

Ben je niet tevreden over je reis?
De GoToo Guide en uitvoerders ter plaatse maken jouw reis zo aangenaam mogelijk. Indien je tijdens de reis fouten of andere onvolkomenheden constateert, meld dit dan direct bij de (lokale) GoToo Guide of de verantwoordelijke uitvoerder ter plaatse. Zij zullen dan proberen het probleem te verhelpen. Mochten zij geen oplossing voor je hebben of wordt jouw klacht niet naar tevredenheid opgelost? Dan is het noodzakelijk om direct contact op te nemen met GoToo Nederland (24/7 bereikbaar op 06-55157004). 

Dit is noodzakelijk omdat er alleen dan direct een oplossing gezocht kan worden. Na thuiskomst valt er immers niets meer op te lossen. Indien het contact met ons kantoor niet tot een aanvaardbare oplossing leidt, ben je vanuit de ANVR voorwaarden verplicht dit schriftelijk binnen één maand te melden via hello@gotoo.nl.

Voor verdere informatie verwijzen wij je naar de ANVR reisvoorwaarden. Wij zullen er alles aan doen om jouw reis te doen slagen en nemen klachten zeer serieus. Groepsklachten (d.w.z. mede of namens andere reizigers) kunnen wij niet in behandeling nemen.

Hoe zit het met aansprakelijkheid?
GoToo Travel is verantwoordelijk voor een goede uitvoering van de reis. De kwaliteit van jouw reis moet je afmeten aan de hand van de gebruiken en gewoonten en van de beperkingen die de bestemming van de reis met zich meebrengt. Daarnaast moet er rekening gehouden worden met de aard van de reis. 

GoToo Travel aanvaardt geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers. Noch enige andere aansprakelijkheid als gevolg van gebeurtenissen tijdens de reis, anders dan bepaald in de ANVR Reisvoorwaarden. Dit geldt tevens voor alle organisaties en reisbegeleiders waar GoToo Travel mee samenwerkt. 

Risico’s bij activiteiten
GoToo Travel besteedt bij de organisatie van het reisaanbod veel aandacht aan de veiligheid en een verantwoorde uitvoer van onze reizen en activiteiten. In de wandel- en bergsport en tijdens activiteiten bestaat er een verhoogd risico op blessures en ongelukken (vallen, lawines, steenslag, hoogteziekte, bevriezing etc.). Ondanks het preventieve en kundig handelen van gidsen, instructeurs en UAIGM berggidsen kunnen voorvallen niet volledig uitgesloten worden. Het is belangrijk je daarvan bewust te zijn. Ook ervaren en/ of gediplomeerde begeleiders, berggidsen of sportinstructeurs zijn niet onfeilbaar. Er kunnen zich situaties voordoen in de bergen tijdens sporten die niet volledig beheersbaar zijn. Een gids of instructeur houdt de mogelijkheid om te besluiten een activiteit te staken of af te wijken van het vooropgezette reisplan of route.

Algemene Verordening Gegevensbescherming
GoToo Travel behandelt jouw gegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Wil je weten welke gegevens we van je bewaren en waar we ze voor gebruiken? Lees dan onze Privacy Policy door.

Fouten en vergissingen
Eventuele fouten en vergissingen op de website zijn voor GoToo Travel niet bindend. Alle genoemde informatie is dus onder voorbehoud.

Voorwaarden aanbiedingen en kortingscodes
Deze voorwaarden zijn van toepassing op digitale en gedrukte aanbiedingen en kortingscodes die worden aangeboden door GoToo Travel. Kortingscodes zijn niet geldig op reeds gemaakte reserveringen en zijn niet geldig in combinatie met andere kortingscodes/kortingen (bijvoorbeeld tegoedbonnen). Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt.

Laatste wijziging: 28-02-2024